Müzik yapıtları

ENGLISHhttp://www.ozanyarman.com/musics.htmlhttp://www.ozanyarman.com/musics.htmlshapeimage_1_link_0
 
Diskografim için tıklayın. Satışlar Amazon’dan yapılmaktadır.

Bazı müziklerimi aşağıdaki Flash Mp3 Çalar’a da yükledim. Adobe Flash plug-in gerektirir. Devam etmeden önce hoperlörlerinizin sesini açmayı unutmayın.

Müzik Çalar’daki listeye tıklayarak seçtiğiniz parçayı dinleyebilirsiniz. Mevcut tüm müzikleri görmek için listenin sağ kenarındaki çubuğu tıklayıp tutarak aşağı çekin. İlgili notayı görüntülemek için, en sağdaki oval linkleri tıklayın.

























“Haliç Tersanesi” Konçertosu (nota için tıklayınız)
Piyano ve Orkestra için 5 Bölümlük gümbür gümbür bir Konçerto. Tersane emeklisi dostum Sadullah Talat Büyükünal için 2001 yılında besteledim ve orijinal bilgisayar kaydını uzun bir aranın ardından 2014 İlkbaharında gıcır gıcır parlattım.

Sabit-Perdeli Mikrotonal Gitar için “Nihansın dideden” (nota için tıklayınız)
Tolgahan Çoğulu ile 2014 yılındaki müşterek bir çalışmamız uzantısında, Yarman-24/31c perde sistemimi tatbik ettiğimiz sabit-perdeli akustik bir Mikrotonal Gitarda çalınabilecek biçimde düzenlediğim, Hacı Faik Bey’e ait “Nihansın dideden ey mest-i nazım” adlı Rast-Curcuna Şarkı.

Sabit-Perdeli Mikrotonal Gitar için “Rast Seyir” (nota için tıklayınız)
Tolgahan Çoğulu ile müşterek bir çalışmamız uzantısında, Yarman-24/31c perde sistemimi tatbik ettiğimiz sabit-perdeli akustik bir Mikrotonal Gitarda çalınabilecek biçimde bestelediğim, Rast makamında ve Semai usulünde bir Seyir. YouTube videosu için tıklayın.

“Impromptu Oyunhavası” (nota için tıklayınız)
“Mikrotonal Gitar İkilisi” (Tolgahan Çoğulu & S. Cem Eroğlu) için ve Bendir/Def eşliğinde, Nikriz makamında ve 9/8‘lik Çiftesofyan usulünde hareketli bir polifonik parça; MELM kapsamında, bir gecede, Kışa Giriş 2011’de bestelendi, Çoğulu, Eroğlu ve Uğur Keçecioğlu tarafından ilk kez seslendirildi.

“Darreg’s Motley” (nota için tıklayınız)
Ivor Darreg’in, olağanda 19-ses veya 31-ses Eşit Temperaman Gitarları için yazdığı 4 parçasından (bir Vals ile üç Prelüd) müteşekkil bir kolleksiyonun, Yaylı Çalgılar Orkestrası için özgün bezeli mikrotonal düzenlemesi; MELM kapsamında, Kışa Giriş 2011’de Orkestra Akademik Başkent için bestelendi.

“Kıbrıs” Piyano Konçertosu (nota için tıklayınız) + Kıbrıs Marşı
İlkbahar 2004’te, ikiye bölünmüş Akdeniz adası Kıbrıs için barış ruhunu yüceltmek üzere ve Annan Planı’nın referanduma sunulmasına sayılı günler kala bestelediğim, dört bölümlük büyüleyici Piyano Konçertosu. Bu hali, Kış Bitimi 2010’da dijital stüdyomda parlattığım orijinal miksajdır. 1. bölüm, “Köçekçe” tarzında ve Hüzzam’a ayarlı benzersiz bir Kornolar pasajı içeriyor olarak, 1960’larda Rum ve Türk halkların arasında tırmanan gerginliği ve Türklere karşı girişilen kıyımları anlatır. “Hicran” adındaki 2. bölüm, yaşanan mezalimden sonra adadaki yıkımı tasvir eder. 3. bölüm “Zeybek” başlığını taşır ve ürpertici bir Neveser makamı ile 1974 yılında Türkiye’nin Askeri Müdahalesini gözler önüne taşır (Ayrıca, MELM kapsamında Danny Wier’in yardımlarıyla yeniden düzenlenen 3. Bölümün Orkestra Akademik Başkent ve Hakan Ali Toker tarafından icrasını da – pürüzlerini elden geldiğince giderdiğim haliyle – dinleyiniz). “Oyun Havası” adındaki 4. bölüm ise, Kıbrıslı taraflar arasında, gerginliğin çözümüne yönelik süregelen kutlu barış görüşmelerini ve Batı Dünyası’nın arabulucuğunu, göz kamaştıran bir müzikal diyalog biçiminde temsil eder. Son bölümün orta kesitinden türettiğim Kıbrıs Marşı’nın notasını görmek için, tıklayın.

“Baba ile Kızları” Sonat (nota için tıklayınız)
İki Armudi Kemençe ve Piyano için, üstad İhsan Özgen'in solo bir temasından ve bunun çoksesli çağdaş bir yapıta dökülmesi ricasından ilhamla, 2003 Yazı’nda bestelediğim üç bölümlük Sonat. Kışa Giriş 2010’da, Data-Soft Mus2 nota editöründen elde ettiğim mikrotonal perde-ayarlı Kemençe partilerini (nota için tıklayınız) MIDI formatında Logic Pro’ya aktarıp, Motu Ethno2 çalgı paketinden örneklenmiş kemençeye yakın seslerin altını üstüne getirerek, fevkalade gerçekçi bir dijital icra yaratmayı başardım ve bunu I. Kemençe Sempozyumu’nda ilgili kulaklara sunarak epey takdir kazandım. Dikkat edilirse, Piyano 12-ton Eşit Taksimata değil, Yarman-36 ses-düzeninin I. Tabakasına akortludur. 1950’lerin vinil plak havasını veren vintaj kaydı da dinlemeyi ihmal etmeyin!

“Son Bir Kez” Şarkı (nota için tıklayınız)
2004 Yılında TRT’nin düzenlediği “Alaturka Beste Yarışması”na katılarak gönderdiğim, herhalde notasyonundaki “alışılmadık özen” sebebiyle o gün dikkate alınmayan, halbuki, bana kalırsa bestelenmiş en güzel Hüzzam Şarkılar arasına girmeye aday, fıkır fıkır bir Türk Sanat müziği parçası. İcra ve güfte, 2010 Yazı’nda MOTU Ethno2 sesleriyle ve kendi Davudi okuyuşumla yeniden ele alındı ve gerçeğe çok yakın bir kayıt ortaya çıktı.

Nişabureyn Peşrev (nota için tıklayınız)
Arel-Ezgi-Uzdilek perde-dizgesine tamamen sadık kalarak, kendi ihdas ettiğim yeni bir makamda ve “Devr-i Aryan” adlı 7/8’lik yeni bir usulde İlkbahar 2010’da bestelediğim ilk “klasikal” ama bir o kadar da “oynak” peşrev.

“Buz Sarkıtı Mağaraları” (nota için tıklayınız)
Kışa Giriş 2010’da bestelediğim, tamamen 11-ton eşit taksimatın egzotik sesleriyle, dondurucu etkide elektronik-orkestral bir Ambiyans Müziği.

“Doğu Düşler Batıyı” (nota için tıklayınız)
Yaylılar Oda Orkestrası için 17-ton eşit taksimatta Vals-vari bir eser. Vox Novus & UnTwelve tarafından düzenlenen 60x60 Etkinliği için Kış Bitimi 2009’da bestelendi ve Chicago Kontemporen Sanat Müzesi’ndeki dinleti için seçildi.

“Sultanların Dansı”
“Dans’ın Sultanları” organizasyonunun verdiği sipariş üzerine, Sonbahar 2000’de yazdığım ilk elektronik-mikrotonal beste. Eldeki bozuk kayıt düzeltilerek, 2016 yılının Güz mevsiminde yeniden mikslendi.

“Saba Fırtınası”
SoOn 2009 (Sonbahar) yarışması için bestelendi; birinci geldi! Yarman-36 ses düzeni içinden Saba makamının seslerini kullanıyor.

“Super Trance – In My Dreams Forever”
Sonbahar 2009 tarihli; Eurovision için iyi bir parça olabilir.

“İngiliz Marşı” (nota için tıklayınız)
Tasarı halindeki “Avrupa Senfonisi” içinde bir Bölüm olması düşünülen, İlkbahar 2004 tarihli asil Orkestral müzik.

“Balkan Karnavalı” (nota için tıklayınız)
Tasarı halindeki “Avrupa Senfonisi” içinde bir Bölüm olması düşünülen, İlkbahar 2003 tarihli Üsküpiyen-pastoral Orkestral müzik.

İki Sesli Envansiyon (nota için tıklayınız)
Kışa Giriş 2001’de, UCLA Konservatuvarı başvurum sırasında bestelediğim üç ilginç Envansiyondan biri; Jon Lyle Smith tarafından seslendirmesi gerçekleştirilen 19-tET sürümünü de dinleyiniz (notası için tıklayın).

“Kırkayak” (nota için tıklayınız)
İlkbahar 2000 tarihli, Piyano ve Klarnet için dışa-vurumcu Oda Müziği.

“C minör Prelüd ve Füg” (nota için tıklayınız)
“J.S. Bach’ın 250. Ölüm Yıldönümü” etkinliklerinden aldığım ilham ile İlkbahar 1999’da bestelediğim, büyük ustanın kontrapuntal tarzını andıran bir Takım.

“Şeytan’ın Giriftlikleri” (nota için tıklayınız)
İlkbahar 1996 tarihli, kısa ama muzır solo Klavye parçası.

“Ruhsal Değişimler” (nota için tıklayınız)
Brüksel Kraliyet Konservatuvarı giriş sınavında, 1994 Yazı’nda çaldığım, sonraları Tournai Konservatuvarı sınavında mecburi parça olarak alınan kıvrak Klavye müziği.

“1994 Yılının Arifesi” Sonat (nota için tıklayınız)
2 Bölümlük Piyano Sonatı.https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dpopular&field-keywords=%22ozan+yarman%22&rh=n%3A5174%2Ck%3A%22ozan+yarman%22http://www.ozanyarman.com/files/music/TersaneConcerto_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/Nihansin_forTolgahan_Yarman24cc_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/RastSeyir_forTolgahan_Yarman24cc_score.pdfhttps://www.youtube.com/watch?v=qZXAv8GyHQghttp://www.ozanyarman.com/files/music/impromptuoyunhavasi_score.pdfhttp://mtonalist.baskent.edu.tr/index-tr.htmlhttp://www.ozanyarman.com/files/music/DarregsMotley_score.pdfhttp://mtonalist.baskent.edu.tr/index-tr.htmlhttp://www.ozanyarman.com/files/music/cypruspianoconcerto_score.pdfhttp://mtonalist.baskent.edu.tr/index-tr.htmlhttp://www.ozanyarman.com/files/music/cyprusmarch_score_TR.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/babakiz_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/babakiz_score.pdf/BabaileK%C4%B1zlar%C4%B1_PoliKemenc%CC%A7e_Bat%C4%B1akordu.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/sonbirkez_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/nisabureynpesrev_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/icicle_caverns_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/East_Dreams_West_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/EnglishAnthem_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/BalkanCarnival_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/Invention_for_2_voices_12tET.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/Invention_for_2_voices_19tET.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/creepycritter_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/preludefugue_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/devils_intricacies_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/changeofmoods_score.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/music/1994_score.pdfshapeimage_12_link_0shapeimage_12_link_1shapeimage_12_link_2shapeimage_12_link_3shapeimage_12_link_4shapeimage_12_link_5shapeimage_12_link_6shapeimage_12_link_7shapeimage_12_link_8shapeimage_12_link_9shapeimage_12_link_10shapeimage_12_link_11shapeimage_12_link_12shapeimage_12_link_13shapeimage_12_link_14shapeimage_12_link_15shapeimage_12_link_16shapeimage_12_link_17shapeimage_12_link_18shapeimage_12_link_19shapeimage_12_link_20shapeimage_12_link_21shapeimage_12_link_22shapeimage_12_link_23shapeimage_12_link_24shapeimage_12_link_25shapeimage_12_link_26