Bilimsel çalışmalar

ENGLISHhttp://www.ozanyarman.com/academic.htmlhttp://www.ozanyarman.com/academic.htmlshapeimage_1_link_0
 
KİTAPLAR

Nazariyat ve Teknik Boyutuyla – Ses Dünyamızda Yeni Ufuklar. 2010, Artes Yayınları, İstanbul.

Türk Musıkisi ve Çokseslilik. 2001, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi.

79-tone Tuning & Theory For Turkish Maqam Music As A Solution To The Non-Conformance Between Current Model And Practice. 2008, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi.

Genişletilmiş Doktora Tezi / Expanded Ph.D. Thesis. 2016, Ciltlenmiş Kitap, Zwillinge Verlag tarafından basılıp satışa sunulmaktadır. ÜCRETLİDİR.


MAKALELER

Systematization of a-decaying nuclei based on shell structures: The case of even-odd nuclei. Ocak 2017 (Tolga Yarman, Nimet Zaim, Alexander Kholmetskii ve Metin Arık ile birlikte yazıldı), European Physical Journal A, cilt 53, sayı 4.

Experiments manifest electromagnetic radiation from variedly accelerating neutral bodies as predicted by Yarman’s Approach. 2015-2016 (Tolga Yarman, Can Yeşilyurt, Metin Arık, Alexander Kholmetskii ve Sinan Buğu ile birlikte yazıldı).

Response to “The Mössbauer rotor experiment and the general theory of relativity” by C. Corda. Kasım 2016 (Alexander Kholmetskii, Tolga Yarman ve Metin Arık ile birlikte yazıldı), Annals of Physics, cilt 374, 247-254. Kısaltılmamış sürüm için tıklayın.

Yarman’s Approach predicts anomalous gravitational bending of high-energy gamma quanta. Nisan 2016 (Metin Arık,  Tolga Yarman ve Alexander Kholmetskii ile birlikte yazıldı), Canadian Journal of Physics, cilt 94, sayı 6, 616-622.

Pound–Rebka result within the framework of YARK theory. Nisan 2016 (Tolga Yarman, Alexander Kholmetskii ve Metin Arık ile birlikte yazıldı), Canadian Journal of Physics, cilt 94, sayı 6, 558-562.

Super-massive objects in Yarman–Arik–Kholmetskii (YARK) gravitation theory. Aralık 2015 (Tolga Yarman, Metin Arık ve Alexander Kholmetskii ile birlikte yazıldı), Canadian Journal of Physics, cilt 94, sayı 3, 271-278.

Novel Theory Leads to Classical Outcome for the Precession of the Perihelion of a Planet Due to Gravity. Kasım 2014 (Tolga Yarman, Alexander Kholmetskii ve Metin Arık ile birlikte yazıldı), Physics Essays, cilt 27, 558-569.

“Yarman-36 Makam Tone-System” for Turkish Art Music. Kasım 2014 (Kemal Karaosmanoğlu ile birlikte yazıldı), Turkic World Mathematical Society Journal of Applied and Engineering Mathematics, cilt 4, sayı 2, 175-198.

Alaturka Müziğin Yasaklanmasında Atatürk: Belgeler Zemininde Bir Çözümleme. Şubat 2010, Saz ve Söz İnternet Dergisi, sayı 9, http://www.sazvesoz.net.

Makam Kuyumcuları. Nisan 2009, Saz ve Söz İnternet Dergisi, sayı 7, 
http://www.sazvesoz.net.

Weighing Diverse Theoretical Models On Turkish Maqam Music Against Pitch Measurements. Mart 2009 (Barış Bozkurt, Kemal Karaosmanoğlu ve Can Akkoç ile birlikte yazıldı), Journal of New Music Research, cilt 38, sayı 1, 45-70.

Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine Alternatif, 24-Sesli, Islah Edilmiş Ortaton Temperamanı Temelli Ve Basit Oranlı Bir Düzen. 2008, basım aşamasında / sürüncemede (Müzik ve Bilim Dergisi).

Türk Makam Müziği’nde Nazariyat-İcra Örtüşmezliğine Bir Çözüm: 79-Sesli Düzen. Aralık 2008 (Şehvar Beşiroğlu ile birlikte yazıldı), İTÜ Dergisi B, cilt 5, sayı 2, 23-34. Kısaltılmamış sürüm için tıklayın.

A Comparative Evaluation of Pitch Notations in Turkish Makam Music. Sonbahar 2007, Journal of Interdisciplinary Music Studies, cilt 1, sayı 2, 51-62.

Ulusal Müzik Sorunsalımız. 2004 (ed. 2015).

Türk Musıkisinin Bir Tarihçesi. 2002, http://www.turkmusikisi.com/makaleler/tmkbb.htm.

16. ve 17. Yüzyıllarda Türk Çalgıları. 2002, http://www.turkmusikisi.com/makaleler/16yytc.htm.

Geç Barok döneminden Klasik döneme geçişte “Rokoko”. 1999 (ed. 2013).

WORDPRESS köşeme aktardığım GAZETEYURT.net YAZILARI için tıklayınız.


KONFERANS BİLDİRİLERİ

“Sajital” ve “Mandalatura” Notasyonlarıyla 79-perdeli Kanun. 3-4 Ekim 2012 (İstanbul ile Ankara seansları), I. Uluslararası Kanun Festivali ve Sempozyumu için çifte-sunum.

From Bosphorus To Maraga: Theoretical Pursuits & Applications That Strive For The Genuine In Expressing Maqams. 16 Mart 2011,  II. “Space of Mugham” (Muğam’ın Yeri) Uluslararası Müzikoloji Sempozyumu bildirisi: Bestekarlar İttifakı Binası, Baku. (Video için tıklayınız; Slayt biçimi için tıklayınız) - Bildiri Kitabı, 179-191.

Cumhuriyetimiz’in ve Atatürkümüz’ün Ulusal Müzik Eğitiminden Esas Beklediği, Bize Özgü Perdeler Üzerinden Mikrotonal Polifoni Düzlemine Taşınmış Popüler ve Halk Havalarımızdır. 17 Aralık 2010, “IX. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu” bildirisi: Marmara Üniversitesi, Göztepe Yerleşkesi. (Video için tıklayınız) – “Türkiye’de Bugünden Yarına Müzik Eğitimi” (15-17 Aralık 2010) IX. UMES Bildiri Kitabı, 735-745. İstanbul 2010.

İki Kemençe ve Piyano İçin İlk Bir Çağdaş Yapıt. 2 Aralık 2010, “I. Kemençe Sempozyumu” bildirisi: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi. (Video için tıklayınız) - Porte Akademik, yıl 2, sayı 7, 118-125 (EKSİK BASIM!)

Türk Makam Müziği’ni Bilgisayarda Temsil Etmeye Yönelik Başlıca Yerli Yazılımlar. 22 Ekim 2010, “II. Müzikte Temsil & Müziksel Temsil Sempozyumu” bildirisi: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi. (Video için tıklayınız; Slayt biçimi için tıklayınız) – “Porte Akademik”, yıl 1, sayı 2, 324-331. İstanbul 2011.

Türk Makam Müziği'nde İcra İle Örtüşen Nazariyat Modeli Arayışı: 34-ton Eşit Taksimat'tan 79'lu Sisteme, Sabit-Perdeli Düzenlerden Bir Yelpaze. 5 Mart 2008, “Türk Müziği’nde Uygulama ve Kuramdaki Sorunlar ve Çözümleri Kongresi”ne çağrılı bildiri: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi, Sosyal Tesisler. – Kongre Bildiri Kitabı, 139-151. İBB Kültür A.Ş. Yayını, İstanbul 2008. (Video için tıklayınız)

Türk Makam Müziği için 79-Sesli Sistemin Bilgisayar Ortamında İncelenmesi. 19 Kasım 2007, “Güz Dönemi Seminerleri 2007-2008 – Yeni Yaklaşımlar Dizisi”ne çağrılı sunum: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı.

Türk Makam Müziği Tarihinde Ses Sistemleri. 15 Kasım 2007, “Güz Dönemi Seminerleri 2007-2008 – Yeni Yaklaşımlar Dizisi”ne çağrılı sunum: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı.

Huruf-Notaların, Ney Esas Alınarak, Dizekte Doğru İfade Edilmesi. 6 Ekim 2005, “I. Müzikte Temsil & Müziksel Temsil Sempozyumu” sunumu: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi, Sosyal Tesisler. (Slayt biçimi için tıklayınız) – “Porte Akademik”, yıl 1, sayı 1, 169-176. İstanbul 2010.


ÖZEL SUNUMLAR

Kemal İlerici armonisiyle çoksesli makamsal örneklerin 79'lu Sistemde duyumu (Mus2 dosyaları ZIP). 16 Kasım 2016, İÜDK Müzikoloji Bölümü çatısı altında, Etnomüzikoloji ve Folklör Anabilim Dalı etkinliği, Kadıköy Barış Manço Kültür Merkezi (Video için tıklayınız).

Konservatuvarlar İçin Ortak Bir Nazari Sistem. 11 Haziran 2014, “ CompMusic: Culture-specific Approaches in Music Technology” kapsamında İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı BİSED sunumu (Video için tıklayınız) & 7 Nisan 2014, İÜ Devlet Konservatuvarı (Video için tıklayınız) sunumu.

Başta Kanun ve Tanbur için, Sabit Olduğu Kadar Esnetilebilir 79, 24 ve 36 Perdeli Üç Farklı Nazari Çözüm. 7 Kasım 2014, Anadolu Üniversitesi Matematik Bölümü (Video için tıklayınız) & 8 Mayıs 2013, MSÜ Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü (Video için tıklayınız) & 21 Şubat 2013, İTÜ TMDK Müzik Teorisi Bölümü (Video için tıklayınız) & 12 Aralık 2012, YTÜ Davutpaşa Kampüsü Sanat ve Tasarım Fakültesi (Video için tıklayınız) & 31 Ekim 2012, ODTÜ Uygulamalı Matematik Enstitüsü “Türk Makam Musikisinde Ölçümlere Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları Paneli” (Video için tıklayınız) & 12 Ekim 2012, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (Video için tıklayınız) sunumları.

79-sesli Kanun, Yarman-24’e ayarlı Yaylı Tanbur, Etkileşimli “Ney Perdeleri” Flash Uygulaması. 9 & 13 Aralık 2011, “Mikrotonalist Girişimciler Uluslararası Buluşması” (MELM) için çifte-sunum: Işık Üniversitesi, Maslak-Ayazağa Kampüsü & Başkent Üniversitesi, Bağlıca Kampüsü. (Video için tıklayınız)

Sanat Müziğinde Makamları İfade İçin Özel Matematiksel Yaklaşımlar. 21-23 Eylül 2011, “X. Matematik Sempozyumu” için sürpriz sunum: Işık Üniversitesi, Şile Kampüsü. (Video için tıklayınız)

Dinletili-Oylamalı, Hangi Ses-Düzeni?. 7 Mayıs 2009 (Kemal Karaosmanoğlu ile birlikte sunuldu), Bilimsel ve Sanatsal Etkinlikleri Düzenleme Kurulu (BİSED) semineri: İstanbul Teknik Üniversitesi, Maçka Yerleşkesi. (Video için tıklayınız)

Türk Makam Müziği için 79-Sesli Düzen ve Yeni Bir Nazariyat: SCALA programı ve Sanal Kanun ile Makamların Seslendirilmesi. 8 Eylül 2007, “Gelenekten Geleceğe Müzik Günleri” sunumu: Akdeniz Üniversitesi, OLBİA Kültür Merkezi. (Video için tıklayınız)

İleri Ra-Dü-Se Solfeji. 8 Eylül 2007, (M. Kemal Karaosmanoğlu’nun “Ra-Dü-Se Solfeji ve Uygulaması” sunumuna ek kısım olarak hazırlandı ve birlikte sunuldu - Video için tıklayınız), “Gelenekten Geleceğe Müzik Günleri” sunumu: Akdeniz Üniversitesi, OLBİA Kültür Merkezi. ( + “Ra-Dü-Se Notası” makalemi indirmek için tıklayınız)

Kanun için 79-tonlu Devrimsel ve Bütünsel bir Ses-Sistemi. 28 Mayıs 2006, “Kanun Çevresi IV” sunumu: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. (Slayt biçimi için tıklayınız)

Mikrotonlar ve Makamsal Müziğimiz. 6 Mayıs 2004, “Türk Müziği Geleneksel Perdelerini Çalabilen Piyano İmâli Projesi” sunumu: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi.

UltraTonal Piyano - Türk Müziği İçin Alla Turka Bir Piyano Projesi. 25 Aralık 2003, “Türk Müziği Geleneksel Perdelerini Çalabilen Piyano İmâli Projesi” sunumu: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Vedat Kosal Müzik Uygulama ve Araştırma Merkezi. (Andante Dergisi’nde Sirel Ekşi ile söyleşim için tıklayınız; UTP Projesi ile ilgili ayrıntılı metin için tıklayınız)http://www.ozanyarman.com/files/sesdunyamizdayeniufuklar_B5tam.pdfhttp://www.babil.com/ses-dunyamizda-yeni-ufuklar-kitabi-ozan-yarmanhttp://www.babil.com/ses-dunyamizda-yeni-ufuklar-kitabi-ozan-yarmanhttp://www.ozanyarman.com/files/mastertezi.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/doctorate_thesis.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/doctorate_thesis.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/US-Letter_doktoratezi_Zwillinge.pdfhttp://zwillinge.zentral.zone/kataloghttps://link.springer.com/article/10.1140/epja/i2017-12191-yhttps://link.springer.com/article/10.1140/epja/i2017-12191-yhttp://www.ozanyarman.com/files/EM_Radiation_Experiments_DrOz_10-Sept-2016.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/EM_Radiation_Experiments_DrOz_10-Sept-2016.pdfhttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0003491616301555http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0003491616301555http://www.ozanyarman.com/files/CordaResponse_unabridged.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/CordaResponse_unabridged.pdfhttp://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/cjp-2015-0291#.V9UzCyN9478http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/cjp-2015-0291#.V9UzCyN9478http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/cjp-2016-0059#.V9UzCyN9478http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/cjp-2015-0689#.V9UzNSN9478http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/cjp-2015-0689#.V9UzNSN9478http://www.ozanyarman.com/files/UMA-Precession.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/UMA-Precession.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/Yarman36.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/ataturk_ve_musiki.pdfhttp://www.ozguraltun.net/SazVeSoz/index.php?subaction=showfull&id=1266658011&archive=&start_from=&ucat=1,14&http://www.ozanyarman.com/files/kuyumcular.pdfhttp://www.ozguraltun.net/SazVeSoz/sayi7.php?subaction=showfull&id=1238659163&archive=&start_from=&ucat=1,12&http://www.ozanyarman.com/files/theoryVSpractice.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/theoryVSpractice.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/yarman24.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/yarman24.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/itudergisi_makale.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/itudergisi_makale.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/itudergisi_makale_tam.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/Abjad-JIMS-071119.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/UlusalMuzikSorunsal.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/musikitarihce.pdfhttps://web.archive.org/web/20110803121553/http://www.turkmusikisi.com/makaleler/tmkbb.htmhttps://web.archive.org/web/20110803121553/http://www.turkmusikisi.com/makaleler/tmkbb.htmhttp://www.ozanyarman.com/files/musikicalgilar.pdfhttps://web.archive.org/web/20111013030408/http://www.turkmusikisi.com/makaleler/16yytc.htmhttps://web.archive.org/web/20111013030408/http://www.turkmusikisi.com/makaleler/16yytc.htmhttp://www.ozanyarman.com/files/Barok-Rokoko.pdfhttp://ozanyarman.com/wpress/gazeteyurt-yaz%C4%B1/http://www.ozanyarman.com/files/DrOz_KanunFestivali_sunumu.movhttp://www.youtube.com/watch?v=Ep8D4DddyVw&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=25http://www.ozanyarman.com/files/DrOz_Mugam_Sempozyumu_bildirisi.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_Mugam_Sempozyumu_bildirisi.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=hPZfwAae_fs&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/BOSPHORUS_MARAGA.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_UMES_bildirisi.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_UMES_bildirisi.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_UMES_bildirisi.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=ZZO2DKGljvY&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_KS_bildirisi.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=2WxpKgOsIE0&feature=plcphttp://www.youtube.com/watch?v=2WxpKgOsIE0&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/makamsalprogramlar_bildirimetni.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/makamsalprogramlar_bildirimetni.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=3dyTQ5hkNM8&feature=plcphttp://www.youtube.com/watch?v=OPZ9ym1-2AM&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/34ten79a.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/34ten79a.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=b2nZ1fpHHjs&feature=youtu.behttp://www.youtube.com/watch?v=b2nZ1fpHHjs&feature=youtu.behttp://www.ozanyarman.com/files/TMDK_Seminer2.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/TMDK_Seminer1.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/muziktetemsil_neyvehurufnotalar.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/devrimselkanun.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/devrimselkanun.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_79luda_kemalilerici.ziphttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_79luda_kemalilerici.ziphttps://www.youtube.com/watch?v=zptyaQCYm7A&feature=youtu.behttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_KonservatuvarlaraOrtakNazariyat.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=8Y5HiBOVUKghttp://www.youtube.com/watch?v=Ep8D4DddyVw&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=25http://www.ozanyarman.com/files/DrOz_ODTUsunumu.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_ODTUsunumu.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=gaE2x-dQtBQhttp://www.youtube.com/watch?v=4o4d2Hn_yRM&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=20http://www.youtube.com/watch?v=_QmC4n1Dv_Y&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=13http://www.youtube.com/watch?v=eLi263SNoyA&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=17http://www.youtube.com/watch?v=EnGVMrYNpl0&list=PLE9C0D782E3B41E6E&index=18http://www.youtube.com/watch?v=kv6DBsR-IIY&list=PLE9C0D782E3B41E6Ehttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_MELM_sunumu.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/DrOz_MELM_sunumu.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=fDLRwSJUflA&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/X-MatematikSempozyumuna.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=SwFkYIkGtmE&feature=youtu.behttp://www.ozanyarman.com/files/hangi_ses-duzeni.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=reN2cDwYCUo&feature=plcphttp://www.ozanyarman.com/files/79-sesli_duzen.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/79-sesli_duzen.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=n1qHgJDzEwA&list=PL312A99139812F6BC&index=2&feature=plpp_videohttp://www.ozanyarman.com/files/ra-du-se_solfeji.pdfhttp://www.youtube.com/watch?v=aJ0dI2uGS2o&list=PL312A99139812F6BC&index=4&feature=plpp_videohttp://www.ozanyarman.com/files/Ra-Du-Se_NOTASI-portfolio.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/Ra-Du-Se_NOTASI-portfolio.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/79-sesli_kanun.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/devrimselkanun.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/mikrotonlar.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/ultratonalpiyano.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/andante_dergisinde_ultratonal_piyano.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/andante_dergisinde_ultratonal_piyano.pdfhttp://www.ozanyarman.com/files/utp_projesi.pdfshapeimage_12_link_0shapeimage_12_link_1shapeimage_12_link_2shapeimage_12_link_3shapeimage_12_link_4shapeimage_12_link_5shapeimage_12_link_6shapeimage_12_link_7shapeimage_12_link_8shapeimage_12_link_9shapeimage_12_link_10shapeimage_12_link_11shapeimage_12_link_12shapeimage_12_link_13shapeimage_12_link_14shapeimage_12_link_15shapeimage_12_link_16shapeimage_12_link_17shapeimage_12_link_18shapeimage_12_link_19shapeimage_12_link_20shapeimage_12_link_21shapeimage_12_link_22shapeimage_12_link_23shapeimage_12_link_24shapeimage_12_link_25shapeimage_12_link_26shapeimage_12_link_27shapeimage_12_link_28shapeimage_12_link_29shapeimage_12_link_30shapeimage_12_link_31shapeimage_12_link_32shapeimage_12_link_33shapeimage_12_link_34shapeimage_12_link_35shapeimage_12_link_36shapeimage_12_link_37shapeimage_12_link_38shapeimage_12_link_39shapeimage_12_link_40shapeimage_12_link_41shapeimage_12_link_42shapeimage_12_link_43shapeimage_12_link_44shapeimage_12_link_45shapeimage_12_link_46shapeimage_12_link_47shapeimage_12_link_48shapeimage_12_link_49shapeimage_12_link_50shapeimage_12_link_51shapeimage_12_link_52shapeimage_12_link_53shapeimage_12_link_54shapeimage_12_link_55shapeimage_12_link_56shapeimage_12_link_57shapeimage_12_link_58shapeimage_12_link_59shapeimage_12_link_60shapeimage_12_link_61shapeimage_12_link_62shapeimage_12_link_63shapeimage_12_link_64shapeimage_12_link_65shapeimage_12_link_66shapeimage_12_link_67shapeimage_12_link_68shapeimage_12_link_69shapeimage_12_link_70shapeimage_12_link_71shapeimage_12_link_72shapeimage_12_link_73shapeimage_12_link_74shapeimage_12_link_75shapeimage_12_link_76shapeimage_12_link_77shapeimage_12_link_78shapeimage_12_link_79shapeimage_12_link_80shapeimage_12_link_81shapeimage_12_link_82shapeimage_12_link_83shapeimage_12_link_84shapeimage_12_link_85shapeimage_12_link_86shapeimage_12_link_87shapeimage_12_link_88shapeimage_12_link_89shapeimage_12_link_90shapeimage_12_link_91shapeimage_12_link_92shapeimage_12_link_93shapeimage_12_link_94shapeimage_12_link_95shapeimage_12_link_96shapeimage_12_link_97shapeimage_12_link_98shapeimage_12_link_99shapeimage_12_link_100shapeimage_12_link_101shapeimage_12_link_102shapeimage_12_link_103shapeimage_12_link_104shapeimage_12_link_105